FANDOM

Trójwał-Drugie co do wielkości miasto w Nadwiślańskiej Krainie Władzy.Położone w północnej części NKW,w wojewdztwie Morskowałowym,u ujścia rzeki Wisłonóg do morza.Trójwał obejmuje obszar o powierzchni 414,38 km².Trójwał liczy 742,5 tys mieszkańców.Gęstość zaludnienia wynosi 1792 osoby/km².

Jest jednym z najstarszych miast Nadwiślańskiej Krainy Władzy,o ponad tysiącletniej historii.Trójwał posiada zabytki architektury, działa w nim wiele instytucji i placówek kulturalnych.Pierwsza wzmianka o grodzie pochodzi z 678 roku.Tę datę przyjmuje się symbolicznie jako początek dziejów miasta.Nazwa Trójwał jest po raz pierwszy użyta w "Historyi o szerokowładnym Troyu".W utworze nazwa miasta jest zapisana jako Troywal.

HistoriaEdytuj

Legenda o powstaniu Trójwału.Edytuj

Trójwał znajduje się na terenie,które zajmowało plemię wywodzące się od braci Wał, historykom udało się odczytać zapis legendy o braciach Wał przybywających zza morza. Wybrali się oni na połów, jednak sztorm i niebywałe szczęście przywiodło ich aż na tereny dzisiejszego Trójwału. Jednakże jeden z braci chciał wrócić do swojego kraju, drugi zaś nie wierzył, że jest to możliwe, Młodszy z braci w przypływie rozpaczy rzucił się do morza i ostatkiem sił dopłynął na teren dzisiejszego Helwału, gdzie umarł z wycieńczenia, jednak umarł szczęśliwy pewny, że dopłynął do swojej ojczyzny. Historycy twierdzą, że historię tą spisał drugi z braci Wałów, w notatkach odczytano, że starszy z braci Wał ożenił się z córką wodza Trója,Mariną i właśnie od tego wzięła się nazwa miasta – Trójwał.Cypel zaś był zamieszkiwany przez plemię Helów, Wał podbił to plemię i założył na krańcu cypla miasto na cześć swojego brata gród Helwał. Historycy zgodnie przyjęli, że do Państwa Trójwała należały te jeziora, na których dnie, lub przy brzegu znaleziono narzędzia z charakterystycznym herbem, Trójwała.Część historyków jest zdania , że Trójwał zginął w bitwie pod Stolicowem, jako, że znaleziono tam sporo broni z herbem, a także glinianą koronę. Jednakże, gliniana korona nie posiada herbu. Badania trwają.

SportEdytuj

W Trójwale siedzibę mają kluby piłkarskie:

  • Tęczowi Trójmiasto
  • Wisłonóg Trójwał

Obecnie trwa budowa stadionu Wisłonoga Trójwał.

CiekawostkiEdytuj

  • W Trójwale,przy ulicy Trója 16,mieści się siedziba Nadwiślańskiego Związku Piłki Nożnej.
  • W Trójwale mieści się siedziba firmy ALEA,która jest sponsorem tytularnym Ekstraklasy NKW

Więcej z Fandomu

Losowa wiki