FANDOM

Wpis o PS z IHN:

Partia Socjaldemokratyczna - ugrupowanie lewicowe, założone przez Marka Bromskiego. Wkrótce dołączyli inni członkowie, min. Sławomir Wikidajło i Aleksander Bujak, który po pewnym czasie objął przewodnictwo w partii.

Kandydatem PS w I wyborach prezydenckich był Aleksander Bujak, który otrzymał 8,3% głosów. W I wyborach parlamentarnych partia zdobyła 8 mandatów zajmując ex aequo II miejsce wraz z LNR. Początkowo nie dawano jej szans, jednak kluczowa była świetnie przygotowana kampania wyborcza. To dzięki niej Partia Socjaldemokratyczna stała się poważnym graczem na naszej scenie politycznej. W II wyborach prezydenckich PS poparła duet Avidan - Jaworski. W II wyborach parlamentarnych socjaldemokraci zwyciężyli zdobywając 34,8% głosów, co przełożyło się na 11 mandatów. Premierem został Aleksander Bujak, który oddał stanowisko przewodniczącego Haroldowi Rasiowi. Po dymisji rządu Bujaka partia znalazła się na równi pochyłej - najpierw wyrzucony został Aleksander Bujak, potem wyszła na jaw afera dot. fałszowania głosów i partię opuścili Marek Bromski i Marcin Sośnicki, a Harold Raś został zbanowany. Władzę w PS przejął Sławomir Wikidajło, który partię rozwiązał.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki